Zasady i przykłady mailingu reklamowego

Jedną z popularnych, stosunkowo niedrogich i często stosowanych form rozreklamowania strony jest mailing. Polega on na rozsyłaniu maili o treści reklamowej do kilkuset lub kilku tysięcy osób z określonych grup: wiekowych, społecznych, językowych, etnicznych, zainteresowań etc. Firmy, bądź osoby prywatne posiadające bazy maili są jedyną legalną drogą do wysłania treści mających na celu promocję danej marki, produktu czy firmy za pomocą internetowych listów.

Bazy adresów mailowych tworzone są na różne sposoby. Jednym z popularniejszych jest zapisywanie punktu w regulaminie forów internetowych, stron, subskrypcji, czy nawet kont pocztowych na darmowych serwerach  o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, a także na wysyłanie na podane adresy treści różnego typu, w tym także reklamowych. Dzięki temu popularne serwisy posiadając ogromną bazę potencjalnych odbiorców, dysponując jednocześnie informacjami na temat wieku, miejsca zamieszkania czy kręgu zainteresowań. W ten sposób osoby zajmujące się tego typu działaniami są w stanie tworzyć adresatów, którzy reprezentują konkretne grupy, wyszczególnione w pierwszym akapicie. Koszt kupna mailingu zależny jest od wielu czynników, w tym między innymi od stopnia selekcji, aktywności maili, oraz przede wszystkim ilości tychże adresatów. W zależności od konkretnego zamówienia budowane są zazwyczaj osobne kosztorysy. W przypadku nietypowych zleceń zdarza się, iż istnieje potrzeba utworzenia nowej bazy, co oczywiście wiąże się ze wzrostem ceny za usługę.

Skuteczność tej formy reklamy jest dość wysoka. Oczywiście należy liczyć się z tym, że nie każdy mail zostanie odczytany i, że nie wszystkie adresy będą aktywne, jednakże sumując, treść dotrze do bardzo wielu odbiorców, dzięki czemu istnieje szansa na zdobycie nowej bazy użytkowników, klientów czy też usługobiorców, co z kolei sprawia możliwości nie tylko rozwoju, ale także zwiększenia osiąganych zysków.